چگونه نشتی یخچال را برطرف کنیم

اگر یخچالتان نشتی دارد ، با این پست ما راهنمایی لازم را به شما می دهیم که مشکل در چه قطعه ای از یخچال باعث بروز نشتی می شود.

یخچال فریزر

لاستیک دور در یخچال یا چفت در

لاستیک دور در یخچال را شما دور قسمت خارجی در یخچال می بینید . آن ها اصولا از روکش های پلاستیکی ساخته شده اند و اصولا یک نوار مغناطیسی از داخل دارند که به دور در می چسبند، وقتی در بسته می شود تا هوا وارد و خارج از یخچال نشود.اگر دیدید که رطوبتی روی لاستیک دور در نشسته دنبال یک مشکل در همین لاستیک باشید . نشت هوا از این لاستیک دور در باعث ایجاد رطوبت بیشتر در یخچال می شود ، که مطمئنا مشکلات یخ زدایی و دیفراست و نشتی آب را منجر می شود . هرگونه لاستیک معیوبی  باید تعویض بشود و همچنین این لاستیک ها باید تمیز و عاری از هر نوع مواد چسبنده ای روی آن باشد تا خوب کار کند . وقتی لاستیک دور در یخچال را عوض کردید ، می توانیدچند دقیقه داخل خشک کن بیاندازید تا منعطف تر بشود و نصب آن راحتر تر باشد.

دریچه ورودی آب یخچال

سوپاپ یا دریچه ورودی آب یک دستگاهی است که با سلونئید ( به صورت مغناطیسی) کار می کند و اگر یخچالتان یخ ساز یا آب دهی داشته باشد کند به خط تامین آب خانه وصل است . اصولا در قسمت پشت یخ ساز وصل است، نزدیک پایین واقع شده است. وقتی باز باشد ، آب را از خط تامین کننده آب به محفظه یخ ساز و آبرسانی می دهد تا یخ ساز را پر کند .

هر گونه اتصالات به دریچه تامین آب را چک کنید تا نشتی نداشته باشد و اتصالات را سفت تر کنید یا تعویض کنید، خود بدنه ی دریچه یا همان سوپاپ هم بررسی کنید که هیچ نوع پارگی ای نداشته باشد اگر داشت ، تعویضش کنید . لوله های خروجی را کنترل کنید تا هیچ نوع پارگی و ساییدگی نداشته باشد که باعث نشتی بشود .لوله های خروجی را کنترل کنید که ساییدگی و پارگی نداشته باشد تا باعث نشتی نشود ، و هر نوع ترک و شکستگی در اتصالات را برطرف کنید.

اسمبلی یخ ساز یخچال

اگر نشتی آب یخچال از اطراف یخ ساز باشد ، احتمالا با خود سیستم یخ دهی هم مشکل خواهید داشت . ممکن است قطعات یخ خیلی کوچک باشد ، یا هنوز کامل یخ نزده باشد آن قطعه یخ . قالب یخ ساز را بررسی کنید تا ببینید قطعات یخ معلوم است یا خیر . اگر یخی نداشتید یا یخ های کوچکی داشتید ، بعد باید ببینید که سیستم آبگیری مشکل دارد یا خیر. مخزنی که آب واردش می شود را بررسی کنید و محفظه فنجان مانند آب در پشت  یخچال را  تا ببینید یخ زدگی ای در آن ناحیه اتفاق  نیافتاده باشد. اگر آن ناحیه یخ زده باشد ، باید هر نوع شئ خارجی ای که جلوی جریان آب را می گیرد بردارید.

قطعات تعمیری دیگر یخچال

ما اینجا عمده قطعاتی که باعث بروز مشکل نشتی در یخچال می شود را بررسی کردیم ، اگر مشکل نشتی یخچال با این موارد بیان شده برطرف نشد با تعمیرگاه دوو تک سرویس تماس حاصل نمایید.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند یخچال از جمله تعمیرات یخچال دوو و همچنین تعمیرات ساید بای ساید دوو خود با تعمیرگاه دوو تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات دوو تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.partselect.com/Repair/Refrigerator/Leaking/

Rate this post
برچسب ها :