چطور یخچال فریزری که برفک می زند را تعمیر کنیم

دستگاه تنظیم گرما یخ زدا (ترموستات دیفراست)

اگر یخچال فریزر ضد یخ شما برفک زد ، مخصوصا اطراف اواپراتور ، ممکن است ترموستات یخ زدا دچار مشکل شده باشد . این نوع فریزرها یک دستگاه تولید گرما(هیتر) دارند که یخ زدگی را از کنار سیم پیچیهای اواپراتور ذوب می کند و آنرا از برفک زدن مبرا می دارد . ترموستات دیفراست برق لازم را به هیتر می فرستد و سیگنال خاموشی وقتی چرخه ی دیفراست درحال کامل شدن است را ارسال می کند . شما می توانید با یک مولتی متر چک کنید که ترموستات دیفراست درست عمل می کند یا خیر ، باید وقتی در دماهای یخ زدگی قرار دارد جریان و اتصال در آن برقرار باشد ، و باید اتصال باز باشد وقتی دما بالای 37 درجه فارنهایت است . فقدان اتصال به این معناست که  ترموستات به هیتر برق نمی فرستد و باعث برفک زدن فریزر می شود .

یخچال فریزر

لاستیک و چفت دور در یخچال فریزر

اگر یخچال فریزر شما خیلی برفک می زند ، میتواند به خاطر مشکل لاستیک دور در فریزر باشد . این لاستیک یک مهروموم هوایی بین در و کابین فریزر است که هوای داخل فریزر را سرد نگه می دارد . اگر لاستیک دور در صدمه ببیند ، باعث میشود که هوای گرم و مرطوب به داخل فریزر راه پیدا کند و نهایتا وقتی با محیط سرد در تماس قرار می گیرد برفک بزند . اگر لاستیک دور در نشتی داشت ، روی اواپراتور برفک میزند ، به این معنا که کمپرسور باید بیش از معمول کار کند . کنترل کنید که لاستیک دور در نشتی یا آسیب ندیده باشد . اگر برفک فقط در یک ناحیه بود ، به احتمال زیاد به خاطر نشتی از لاستیک دوردر است . اگر هر نوع پارگی در لاستیک دور درب دیدید آن را عوض کنید .

تایمر دیفراست (زمان سنج یخ زدا)

اگر متوجه برفک در فریزرتان شدید ، به این معناست که تایمر دیفراست یک مشکلی دارد.در یخچال فریزرهای ضد یخ ، هیتر یخ زدا برای آب کردن برفک ها قبل از اینکه بخواهد به سیم پیچی اواپراتور راه پیدا کند به کار می رود . تایمر به هیتر سیگنال می فرستد که در فواصل زمانی معین روشن بشود . اگر تایمر از کار بیافتد، هیتر مثل همیشه کار نمی کند و کمپرسور تمام وقت کار می کند .شما می توانید تایمر دیفراست را به صورت دستی روشن کنید تا چرخه یخ زدایی را طی کند ،اگر بقیه اجزا درست کار کردند ، یعنی تایمر معیوب است و باید عوض بشود .

همچنین شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند یخچال از جمله تعمیرات یخچال دوو و همچنین تعمیرات ساید بای ساید دوو خود با تعمیرگاه دوو تک سرویس بعنوان تعمیرگاه مجاز دوو تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.partselect.com/Repair/Freezer/Frost-Buildup/

3/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها :