سنسورهای ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟

ابتدا با سنسورهایی که در ماشین لباسشویی به کار می رود آشنا می شویم

سنسور دما

سنسور سطح آب

سنسور میزان کثیفی آب

سنسور نشتی

در حالی که اصطلاح سنسور از لحاظ فنی یک چیز قراردادی است، ولیباید ارزش سنسورها رادرانجام مکانیزم های داخلی مد نظر قرار بدهیم ، مثلا سنسوری کهمیزان فشار وارد آمده به دستگاه را تشخیص می دهد یا سنسوری که می تواند به صورت اتوماتیک بین برنامه های شست و شو سوئیچ کند.

سنسورهای اصلی ماشین لباسشویی بسیارمهم اند ، واقعیت امر این است که تقریبا تمام لباسشویی ها یک نوع سنسور را دارند

سنسور یا حسگر ماشین لباسشویی

انواع سنسور های ماشین لباسشویی

سنسور دما:

این حسگری است که در هر ماشین لباسشویی وجود دارد ، حالا در برخی از ماشین ها قابل نمایش است و در برخی خیر. در ماشین لباسشویی های جدید از طریق نمایشگر ال ای دی میزان دما قابل مشاهده می باشد .

سنسور تشخیص سطح آب:

همه ی ماشین لباسشویی ها حسگر سطح آب را دارند، چون بدون این سنسور امکان سر رفتگی آب وجود دارد و باعث می شود ماشین خودش را خراب کند. برخی مدل های ماشین لباسشویی جدید این ویژگی را دارند که می توانند میزان سطح آب را نمایش بدهند و یا حتی اینکه گزینه ای دارند که شما به صورت دستیمی توانید میزان آب را تنظیم کنید – درست مثل زمانی که می توانید دما را تعیین کنید؛ ماشین لباسشویی ها با این حسگر می توانند با توجه به تغییرات فشار هوا تشخیص بدهند که چه زمان دیگر آب را داخل لگن شستو شو نکنند.

سنسور کثیفی:

این حسگر جدید است ، و سنسور بسیار خوبی است چرا که وقتی خیلی کثیفی وجود داشته باشد،(این سنسور با نور مادون قرمز کار می کند نور از داخل آب کدر با سرعت کمتری حرکت می کند) با سنسورسرعت شست و شو در ارتباط است و باعث می شود تا زمانی که لازم است لباس ها را بشوید.

سنسور نشتی:

این حسگر هم در ماشین لباسشویی ها جدید است

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند ماشین لباسشویی از جمله تعمیرات ماشین لباسشویی دوو خود با تعمیرگاه دوو تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات دوو تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://bestsensorsreviews.com/washing-machine-sensors-information/

Rate this post
برچسب ها :

1 دیدگاه در “سنسورهای ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟

  1. هوگو گفت:

    سنسور سطح ماشین لباسشویی سامسونگ خروجیش به چه صورته ؟ موقع آبگیری قطع نمی کنه

بخش نظرات غیر فعال