انواع موتورهای ماشین لباسشویی

داشتن اطلاعات به روز و آگاهی از تکنولوژی های جدید به شما در انتخاب لوازم خانگی مناسب تر کمک زیادی خواهد کرد. اگر قصد خرید ماشین لباسشویی را داشته باشید، اطلاع داشتن از انواع آن، تجهیزات و قطعات به کار رفته در آن باعث می شود که شما با دید باز تر نسبت به خریداری این وسیله اقدام نمایید. یکی از قطعاتی که همواره کارخانه های تولید کننده ی لوازم خانگی بر روی آن تمرکز دارند، تکنولوژی به کار رفته در موتور دستگاه می باشد. موتور هر وسیله ی برقی در واقع قلب دستگاه است و این قطعه اگر به درستی کار نکند در عملکرد سایر قطعات نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این مقاله به معرفی انواع موتورهای ماشین لباسشویی و تکنولوژی های به کار برده شده در ساخت آن ها اشاره ی مختصری خواهیم کرد. مطالعه ی این مقاله اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که برای داشتن انتخابی مناسب و خرید بهترین ماشین لباس شویی ضروری می باشد.

ماشین لباسشویی

انواع این دستگاه با توجه به نوع و بر اساس تکنولوژی هایی که ساخته می شوند، دارای موتور های مختلفی هستند که در حالت کلی به صورت زیر دسته بندی می شوند:

1.موتور های تسمه ای یا معمولی : از جمله اولین نوع موتور ماشین لباسشویی می باشند که امروزه به دلیل تولید صدای و لرزش زیاد در کارکرد خود، در ساخت و طراحی ها کمتر استفاده می شوند. به دلیل ساختار و سیستم ساده، تعمیر کردن و یا تعویض آن ها به راحتی انجام می شود و کاربر در صورت داشتن اطلاعات کافی می باشد در موارد ضروری مشکل را برطرف سازد و این موضوع از جمله مزایای موتور های تسمه ای است.

2.موتور ماشین لباسشویی دیجیتال یا بدون تسمه : امروزه انواع دیجیتال یا بدون تسمه به دلایل مختلفی جایگزین تسمه ای شده اند. در طراحی این گونه از موتور ها، هیچ گونه گیربکسی در آن ها به کار برده نشده و از جریان برق مستقیم استفاده شده است. آن ها برای راه اندازی نیاز به برد راه انداز یا درایور دارند، ضمن اینکه دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از طراحی به خصوصی برخوردار بوده و برای موارد خاصی استفاده می شود.

مزایای موتور ماشین لباسشویی بدون تسمه

  1. خرابی و ایجاد مشکل در عملکرد این نوع، نسبت به نوعی که در آن از تسمه استفاده می شود، کمتر می باشد.
  2. حذف تسمه باعث ایجاد بالانس در وزن موتور می شود که نتیجه ی آن کاهش لرزش ماشین لباس شویی در حسن انجام عملیات شستشو می باشد.
  1. افزایش راندمان و بازدهی موتور دستگاه
  2. افزایش عمر دستگاه و مصرف انرژی کمتر و بهینه تر
  3. افزایش ظرفیت ماشین لباسشویی به دلیل حذف تسمه و قطعات جانبی وابسته به آن.

معایب موتور ماشین لباسشویی بدون تسمه یا دیجیتال

از معایب این نوع موتور ها فقط می توانیم به هزینه های بالای تعمیر آن اشاره کنیم که این مشکل توجه تعدادی از شرکت های تولید کننده ی ماشین لباسشویی را جلب نمود و با ارائه ی گارانتی لازم برای آن برطرف شده است؛ بنابراین اگر شما قصد خرید ماشین لباس شویی با موتور دیجیتال یا بدون تسمه دارید، حتما قبل از خرید از این موضوع که گارانتی شامل تعمیر یا تعویض موتور دستگاه می شود یا خیر، اطمینان حاصل کنید تا در مواقع مورد نیاز، هزینه های بالایی را برای تعمیرات موتور ماشین لباسشویی پرداخت نکنید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند ماشین لباسشویی از جمله تعمیرات ماشین لباسشویی دوو خود با تعمیرگاه دوو تک سرویس بعنوان تعمیرگاه مجاز دوو تماس حاصل فرمایید.

2/5 - (1 امتیاز)