چطور یخچالی که روی دربش بخار می نشیند را تعمیر کنیم؟

مسلما یخچال یک وسیله ی پرکار در خانه است ، یخچال چیزی است که بدون آن نمی توانید زندگی کنید . اگر یخچالتان درهایی دارد که روی آن بخار یا شبنم می شیند ، تسلیم نشوید – ما کمکتان می کنیم. ما در اینجا لیستی از قطعاتی که باعث بروز مشکل بخار نشستن روی یخچال می شود را آورده ایم.شما می توانید از این اطلاعات برای رفع مشکل یخچالتان استفاده کنید و بعد مدل یخچالتان را به تعمیرگاه مجاز بدهید تا اطلاعات و دستور العمل های کاملتری در اختیارتان قرار بگیرد.

یخچال فریزر

غذاهای تازه و لاستیک دور در فریزر (درزگیر)

درزگیری که نشتی داشته باشد با خراب باشد باعث می شود رطوبت بیشتری ایجاد کند که این رطوبت از مجرای خروجی هوا و روی قفسه ها قابل روئیت است . اگر درزگیر خراب باشد مانع بسته شدن درست در میشود و ممکن است باعث بشود رطوبت به یخچال یا فریزر وارد بشود و یخ زدایی اتفاق بیافتد.اگر روی لبه های لاستیک دور درب رطوبت ببینید ، به این معناست که درزبند به خوبی مهر و موم نشده و باید تعویض گردد. می توانید با یک تکه کاغذ آن را تست کنید و در نقاط مختلف کاغذ را لای درقرار دهید . در را به صورت نرمال ببندید و کاغذ را بیرون بکشید . اگر کاغذ بدون هیچ گونه ممانعتی راحت بیرون کشیده شود ، پس درزبند احتمالا خراب است و نیاز به تعویض دارند.

مونتاژ دریچه ای که یخ می ریزد، یا فلپر و کیت یخ ساز در

وقتیکه فعال باشد ، دریچه ی فریز باز می شود و یخ ازیخ ساز بیرون می آید . در یا فلپر معمولا بایک لاستیک فومی شکل یا روکش به خوبی مهر و موم شده تا مانع ورود هوا به داخل یخچال بشود . اگر اطراف یخساز یا در محفظه ی یخساز رطوبتی باشد ، به این معناست که آن دریچه خوب بسته نمی شود . در فلپر چسبیده است و عموما با سلونوئید کار می کند با یک فنر کوچک و یک دمپر(وسیله میزانکردن و تعدیل کردن) تا مانع بسته شدن شدید در بشود و به آرامی در بسته بشود .

این قطعات را می توانید با برداشتن پوشش قسمت یخ ریز کنترل کنید . لولای در را چککنید ، درزبند در و مکانیسم حرکتی لولا را به همراه فنر ، و دمپر را چک کنید . در بدون هیچگونه چسبندگی ای باید به راحتی باز و بسته بشود . هر نوع قطعه معیوب را تعویض نمایید .

کیت دندانه دار بسته شدن در

در برخی مدلهای یخچال فریزر ساید بای ساید ، کیت های بسته کردن در ، در قسمت لولای پایینی در برای بسته شدن در کمک می کنند. این کیت ها از پلاستیک ساخته شده و دندانه هایی دارد که در هم کیپ می شوند. یک کیت دندانه دار در بالای لولا یخچال و یکی هم در پایین قرار دارد.وقتی در باز شود ، این دندادنه ها به سمت بالا می چرخد و کمک می کند در باز بماند. وقتی در بسته میشود، وزن در باعث می شود که در روی محر خودش به کمک لولا ها بسته بشود و دندانه ها هم در هم فرو می رود.اگر هر کدام از این دندانه ها شکسته باشد ، در سفت بسته نمیشود . و باعث میشود هوای گرم بیرون داخل یخچال بشود و باعث چگالش بشود . اگر درها خوببسته نشود ، از نزدیک این قلاب ها و دندانه ها را نگاه کنید تا پارگی و شکستگی نداشته باشد .

لولا در و یاتاقان

درهای فریزر روی لولا می چرخد . لولا مثل یاتاقان عمل می کند و در به راحتی بسته میشود .اگر لولا مشکل داشته باشد یا روغن روی آن خشک بشود ، مانع می شود که در خوب بسته بشود. اینطوری باعث میشود که هوا داخل یخچال بشود ومشکل رطوبتی ایجاد بشود . یکی از علائم خراب بودن لولا این است که هنگام باز و بسته شدن صدا می دهد . هر نوع لولا ی خرابی را تعویض نمایید و لولا رابا روغن خوراکی چرب کنید.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند یخچال از جمله تعمیرات یخچال دوو و همچنین تعمیرات ساید بای ساید دوو خود با تعمیرگاه دوو تک سرویس بعنوان تعمیرگاه مجاز دوو تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.partselect.com/Repair/Refrigerator/Door-Sweating/

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :