چطور یک ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می دهد را تعمیر کنیم

یک ماشین لباسشویی خراب در یک خانه یعنی فاجعه و برای همین ما این پست را برای راهنمایی شما برای تعمیرات لباسشویی تعبیه کردیم .برای شروع ما لیستی از قطعاتی که باعث بروز مشکل بوی سوختگی در ماشین لباسشویی می شود را لیست کردیم . شما به راحتی می توانید تشخیص بدهید که چه قطعه ای باید تعویض بشود و اگر کمک خواستید با تعمیر گاه ما تماس حاصل نمایید.قبل از اینکه بخواهید هرکدام از موارد زیر را انجام بدهید حتما برق لباسشویی را قطع کنید

ماشین لباسشویی

راهنمای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی که بوی سوختگی می دهد

تسمه محرک یا تسمه ای که می چرخد

برخی از مدل های لباسشویی که دربشان از بالا باز می شود از یک تسمه برای انتقال برق استفاده میکنند. اگر ماشین لباسشویی نمی چرخد ، پس مشکل از این تسمه است . پنل جلویی یا کابین لباسشویی را باز کنید تا ببینید که آیا آن تسمه پاره شده یا پوسیدگی دارد . این تسمه عموما در قسمت زیر ماشین لباسشویی قرار دارد و اگر خوردگی یا پوسیدگی داشته باشد ، بوی سوختگی می دهد و یا وقتی لباسشویی کار می کند صدا می دهد .ببینید که قرقره های تسمه آزادانه حرکت می کنند و موتور وقرقره های تسمه تمیز و عاری از روغن و گریس باشد . قبل از اینکه بخواهید تسمه را عوض کنید ببینید که قطعات مونتاژ شده ی قرقره و چیزی که تسمه را نگه می دارد درست کار می کند یا نه . همیشه تسمه مخصوص لباسشویی خودتان را مطابق دستور سازنده تعویض نمایید .

تسمه پمپ

برخی مدلهای لباسشویی که دربشان از بالا باز می شود از یک تسمه برای کار کردن پمپ تخلیه استفاده می کنند . این تسمه به صورت استاندارد V شکل است که از موتور تسمه به سمت پمپ تخلیه کشیده می شود . همچنین آنجا باید یک قرقره زنجیری هم باشد تا کشش لازم به تسمه را تامین کند. اگر شما بوی سوختگی لاستیکی را حس می کنید از ماشین لباسشوییتان ، باید تسمه پمپ را هم بررسی کنید .اگر این تسمه به شدت پوسیده شده باشد و یا علائمی از اینکه بیش از اندازه داغ می شود داشته باشد ، باید تعویضش کنید . ببینید که پمپ درست کار می کند و زنجیر قرقره استفاده می شود ، ببینید این دو درست کار می کنند . همچنین هر نوع علائمی از نشتی آب و روغن به سمت تسمه یا نواحی قرقره را کنترل کنید

موتور قرقره

موتور تسمه از یک قرقره برای چرخاندن تسمه و تسمه پمپ استفاده میکند. موتور قرقره طوری طراحی شده که بیشترین اتصال را با تسمه داشته باشد و احتمالا از آهن یا مواد مصنوعی درست شده . اگر قرقره پاره باشد یا زنگ زده باشد ،باعث ایجاد اصطعکاک زیاد و گرم شدن بیش ازحد می شود و به تسمه آسیب می زند ،و باعث می شود بوی سوختگی بدهد . وقتی یک تسمه پاره یا سوخته را عوض میکنید ، باید حتما موتور قرقره ها هم نگاه بیاندازید تا خوردگی و زنگ زدگی نداشته باشد ،و اگر داشت آن را هم عوض کنید .

پمپ تخلیه

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی برای پمپاژ آب از لگن شستو شو قبل و در حین چرخه ی چرخش استفاده می شود . پمپ ممکن است با تسمه کنترل بشود ، یا با موتور و یا با همان موتر الکتریکی خودش . بوی سوختگی که از ماشین لباسشویی می آید بعد و یا در حین چرخش لگن لباسشویی میتواند به این معنا باشد که پمپ تخلیه متوقف شده و نمی چرخد . در مدلهایی که با تسمه کار می کند ، بوی سوختگی از تسمه ای که روی قرقره پمپ می لغزد نشات می گیرد. در مدلهایی که از پمپ تخلیه الکتریکی استفاده میکند ، بوی سوختگی می تواند مربوط به موتور باشد ، و این بو در موتورهای الکتریکی شدیدتر است . ورودی های پمپ را کنترل کنید تا چیزی حرکت پروانه ها را محدود نکرده باشد قبل از اینکه بخواهید پمپ را تعویض کنید .

چرخهای قرقره و بازوهای قرقره از کار افتاده

برخی مدلهای لباسشویی که از بالا دربشان باز می شود از قرقره برای کشش تسمه و تسمه پمپ استفاده میکنند . اگر زنجیر قرقره متوقف شده باشد یا اگر بازوهای قرقره نتواند درست و آزادانه حرکت کند ، بعد کشش لازم به تسمه داده نمی شود و اصطکاک و لغزش لازم به تسمه داده نمی شود که این باعث می شود تسمه داغ کند و بوی سوختگی بدهد . اگر شما تجربه سوختگی  تسمه وتسمه پمپ را داشتید باید مونتاژ قرقره زنجیر و نگاه کنید تا ببینی دکه آزادنه می چرخد و محورهای آن درست و آزادنه حرکت می کند. اگر هر نوع نشانه ای از پوسیدگی و خوردگی دیدید آن را تعویض نمایید

سرپیچ مستقیم به موتور تسمه

برخی مدلهای ماشین لباسشویی که دربشان از بالا باز می شود از سرپیچ متصل به موتور به جای تسمه استفاده می کنند تا برق موتور را انتقال بدهند . سرپیچ تسمه به موتور وصل است و دو تاچنگال با یک سرپیچ پلاستیکی به آن وصل است. یکی از چنگال های تسمه به میله ی موتور تسمه وصل است و دیگری به میله انتقال دهنده وصل است . همین که میله یا شفت موتور میچرخد ، سرپیچ لاستیکی بین چنگال های تسمه نیروی گشتاور را میگیرد تا مانع شکستن چنگال ها بشود . استفاده عادی هم می تواند باعث خوردگی در سرپیچ ها و حتی چنگال ها بشود و باعث ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی بشود .در بیشتر مدل ها لازم استکه کابین لباسشویی باز بشود تا به سرپیچ تسمه دسترسی یابید .

مونتاژ کلاچ

برخی مدلهای ماشین لباسشویی که دربشان از بالا باز می شود از مونتاژ کلاچی برای چرخاندن لگن لباسشویی در طول چرخه ی گردش استفاده می کنند . بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شما می تواند به خاطر کلاچ پاره شده باشد ، و ماشین لباسشویی شما احتمالا صدای تلق تلوق بلند در طول چرخه ی گردش می کند . یکی دیگر از علائم عمومی پارگی کلاچ  این است که گرد و غبار و تراشه های زیر ماشین لباسشویی دیده می شود . اگر در ماشین لباسشویی شما هر کدام از این علائم دیده شد ، احتمالا کلاچ باید عوض بشود . کلاچ به طور نرمال در داخل لگن قرار دارد و شما باید دور ماشین را باز کنید و مونتاژ موتور را تا بتوانید به آن دسترسی یابید .از آنجایی که کلاچ با فنر کشیده می شود باید دستکش دستتان باشد

قلاب فنری

برخی مدلهای لباسشویی برای حرکت موتور و کشش تسمه ها از قلاب فنری استفاده می کنند . احتمالا موتور با یک لوله به پایین وصل است و قلاب ها کشش لازم را ایجاد میکنند . یک فنر پلاستیکی روغنی هم زیر موتور است تا لغزش آن را در قسمت پایینی فراهم کند . این باعث می شود وقتی تسمه حرکتی و تسمه پمپ به راحتی لغزش کند وقتی موتور شروع به کار می کند ومثل کلاچ عمل می کند .  اگر این قلابهای فنر مانند درست و آزاد نچرخند تسمه بیش از اندازه گرم می شود و بوی سوختگی از ماشین لباسشویی بلند می شود .باید ببینید که محورهای موتور آزادانه کار می کند و فنرها به اندازه کافی کش می آیند و سطح آن گرد و خاک نشسته باشد .

اگر هیچ کدام از موارد بالا نبود می توانید با ما جهت تعمیرات و بررسی تخصصی و دقیق تماس بگیرید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند ماشین لباسشویی از جمله تعمیرات ماشین لباسشویی دوو خود با تعمیرگاه دوو تک سرویس بعنوان تعمیرگاه مجاز دوو تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.partselect.com/Repair/Washer/Burning-Smell/

Rate this post
برچسب ها : ,