ضرورت استفاده خدمات و سرویس های دوره ای چکاپ یخچال و فریزر

تعمیر کمپرسور یخچال

قطعا همه ی ما به دنبال راه هایی هستیم که بتوانیم هزینه ها و مخارج جانبی زندگی را کاهش بدهیم و در واقع در هزینه های روزمره صرفه جویی کنیم. با توجه به اینکه در زندگی امروزی به میزان زیادی از لوازم خانگی و دستگاه های برقی استفاده می شود، برای کنترل و مدیریت هزینه ها باید بررسی نمایید که چه پارامتر هایی به درستی رعایت نمی شوند و موجب ایجاد هزینه های جانبی می گردند. برای این کار بهتر است از خانه ی خود شروع کنید. در محیط خانه وسایل و لوازمی وجود دارند که اگر به موقع سرویس و چکاپ نشوند، می توانند هزینه های تعمیر زیادی را به وجود آورند و این در صورتی است که با در نظر گرفتن زمانی کوتاه برای سرویس کردن دستگاه و رفع مشکلات جزئی، از پرداخت هزینه های بالای تعمیرات لوازم خانگی بی نیاز خواهید شد.

مثلا دستگاه یخچال فریزر را در نظر بگیرید، در صورت رعایت کردن برخی از نکاتی که در ادامه ی این مقاله ذکر خواهد شد، می توانید مصرف انرژی  این دستگاه را بهینه کرده و طول عمر قطعات آن را افزایش دهید و از این طریق در پرداخت هزینه های جانبی صرفه جویی نمایید. یخچال خانه ی شما دستگاه هی است که به صورت شبانه روزی کار می کند؛ بنابراین بیشتر از سایرین نیاز به چکاپ و سرویس کردن دارد، زیرا خرابی این محصول در زندگی روزمره ی شما اختلال ایجاد می کند؛ پس با راهنمایی گرفتن از کسانی که به صورت تخصصی در زمینه ی تعمیرات یخچال و فریزر فعالیت دارند و یا مطالعه ی مقالات و یا کتابچه ی راهنمای استفاده از دستگاه اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهید.

یخچال فریزر

روش هایی برای برای بهینه سازی مصرف انرژی یخچال و فریزر

1.تمیز کردن قطعات مهم دستگاه

یکی از اجزای مهم در این دستگاه، کویل کندانسور می باشد. این قطعه معمولا در پشت یخچال قرار دارد و وظیفه ی آن سرد کردن محیط داخلی دستگاه می باشد. یک کاربر آگاه باید در بازه های زمانی مشخص برای تمیز کردن و اطمینان از عملکرد درست این قطعه اقدام نماید.

2.کنترل گاز مبرد

گاز مبرد در واقع سیالی است که کار آن انتقال سرما می باشد. میزان گاز مبرد در داخل لوله ها موضوع مهمی است که با توجه به اطلاعات نوشته شده در کاتالوگ و دفترچه ی یخچال فریزر باید به درستی تنظیم شود. البته پیشنهاد می شود برای تنظیم اصولی این موارد از افراد با تجربه کاری در این زمینه و سرویس کاران متخصص و تعمیرگاه های مجاز کمک بگیرید.

3.تراز بودن دستگاه

تراز بودن و قرار گرفتن در جای نا مناسب روی عملکرد قطعات داخلی دستگاه،  به خصوص کندانسور تاثیر خواهد گذاشت. این موضوع باعث می شود کارکرد یخچال و موتور آن همراه با ایجاد سروصدا باشد؛ بنابراین چک کردن تراز بودن یکی از کار های مهمی است که در هنگام سرویس تخصصی یخچال و فریزر باید انجام شود.

4.تنظیم کردن دمای مناسب برای مواد غذایی

دمای محیط داخلی یخچال با استفاده از پنل قابل تنظیم است و شما می توانید با توجه به میزان استفاده ای که دارید، آن را روی درجه ی مورد نظر تنظیم کنید. تنظیم درست دمای یخچال باعث درست کار کردن آن و صرفه جویی در میزان برق و بهینه سازی میزان مصرف انرژی می شود.

5.چیدمان درست مواد غذایی در محفظه های داخلی

این موضوع یکی از مواردی است که افراد کمی به آن دقت می کنند، در حالی که توجه به این پارامتر می تواند در بهینه کردن مصرف انرژی دستگاه تاثیر زیادی داشته باشد. مکانیسم کارکرد یخچال و فریزر به این صورت است که در صورت گرم شدن و افزایش دمای داخلی، دستگاه شروع به کار می کند و تا زمانی که دما به مقدار معین نرسد کارکرد آن ادامه خواهد داشت. چیدمان درست مواد غذایی در محفظه های داخلی یخچال باعث می شود زمانی که شما درب آن را باز می کنید، گرما فرصت کمتری برای ورود به محفظه داشته باشد و محیط داخلی گرم نشود؛ این موضوع باعث کار نکردن مجدد موتور دستگاه و در نتیجه مصرف انرژی کمتر خواهد شد.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند یخچال از جمله تعمیرات یخچال دوو و همچنین تعمیر یخچال ساید بای ساید دوو خود با تعمیرگاه دوو تک سرویس بعنوان تعمیرگاه مجاز دوو تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
برچسب ها :