آموزش تعمیر و رفع برخی از ایرادات مایکروفر

آگاهی داشتن از نحوه ی کارکرد مایکروفر یا ماکروویو و شناخت قطعات داخلی آن، نه تنها در زمان خرید این محصول به شما کمک زیادی خواهد کرد بلکه در مواقع خراب شدن دستگاه نیز می توانید به آسانی و تا حد امکان آن را تعمیر کرده و در پرداخت هزینه های تعمیرات مایکروفر صرفه جویی نمایید. البته برای انجام این کار باید از آگاهی و مهارت های لازم برخوردار باشید. در این مقاله به بررسی سه مورد از مشکلات متداولی که ممکن است برای مایکروویو خانه ی شما ایجاد شود، پرداخته و راهکار های حل آن ها نیز بیان شده است.

علت جرقه زدن مایکروفر چیست؟

در صورت جرقه زدن دستگاه در هنگام استفاده، ابتدا باید محفظه ی داخلی آن را بررسی کنید:

– در صورتی که محفظه ی داخلی کثیف شده است، بهتر است آن را با استفاده از مواد شوینده مخصوص تمیز نمایید؛ زیرا ممکن است جرقه های ایجاد شده ناشی از باقی مانده ی مواد غذایی مخصوصا روغن و چربی ها باشد.

– اگر پس از تمیز کردن محفظه ی داخلی مایکروفر، صدای جرقه برطرف نشده بود؛ احتمالا مشکل از خرابی دیود یا همزن دستگاه می باشد. تعمیر این دو قطعه نیاز به تخصص در زمینه تعمیرات لوازم خانگی الکترونیکی دارد؛ بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارید برای تعمیر یا تعویض این قطعات به تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه نمایید.

مایکروویو-مایکروفر

رفع مشکل چفت نشدن درب مایکروفر:

درب مایکروویو یکی از مهم ترین اجزای دستگاه می باشد؛ زیرا هرگونه اختلال در عملکرد آن علاوه بر تاثیری که در کارکرد دستگاه دارد، خطراتی را نیز به همراه خواهد داشت. در صورتی که درب دستگاه به خوبی بسته نشود؛ بهتراست از روشن کردن و استفاده از آن پرهیز نمایید. این درب از تعدادی چفت، فنر و قلاب تشکیل شده است. شما در ابتدا باید برق مایکروفر را قطع کرده و سپس بررسی کنید که قلاب ها و فنر ها شکسته نشده باشند و یا زنگ زدگی و پوسیدگی نداشته باشند.

علت به وجود آمدن مشکل در عملکرد تاچ ماکروفر چیست؟

اکثر ماکروویو های جدید و مدرن موجود در بازار دارای قسمت تاچ هستند که برای دسترسی آسان تر به امکانات پیشرفته ی دستگاه طراحی شده اند. قسمت تاچ در واقع کاری مشابه کلید های روشن و تنظیم درجه حرارت را در دستگاه های قدیمی تر انجام می دهد؛ بنابراین این قسمت یکی دیگر از مهم ترین اجزای دستگاه مایکروفر است و در صورت ایجاد هر گونه مشکل در آن، استفاده از دستگاه غیر ممکن خواهد بود.

  • در صورتی که تاچ مایکروفر کار نمی کند، احتمالا مشکل از کلید های غشایی دستگاه است. این کلید ها به دلیل ساختاری که دارند معمولا پس از استفاده ی طولانی مدت پوسیده می شوند و نیاز به تعویض یا تعمیر دارند. برای تعویض آن ابتدا اتصال برق دستگاه را قطع نموده و سپس با باز کردن قاب مایکروفر،کلید های غشایی که روی برد وصل شده اند مشخص می شوند شما برای تست تاچ دستگاه باید از مولتی متر استفاده کنید.
  • در صورتی که صفحه نمایش دستگاه روشن شد ولی کلید ها همچنان کار نکردند مشکل از برد کنترل مایکروویو می باشد.

نکته : قبل از انجام هر فعالیتی برای تعمیر مایکروفر توجه داشته باشید که دستگاه با دریافت جریان برق، امواج الکترومغناطیسی با ولتاژ و طول موج بالا تولید می کند؛ بنابراین رعایت نکات ایمنی قبل از تعمیر و تعویض قطعات داخلی بسیار ضروری خواهد بود.

Rate this post