تعمیر مایکروفر یا خریداری دستگاه جدید؟ از ما بپرسید

آیا می دانید هنگامی که مایکروفر خانه یا محل کار شما دچار مشکل و نقصی در عملکرد معمول خود می شود، چه اقدامی باید انجام دهید؟

از نظر تعمیرگاه لوازم خانگی دوو تک سرویس در هنگام مواجهه با این شرایط دو انتخاب برای شما وجود دارد:

انتخاب اول این است که برای تعمیر دستگاه سریعا با مراکز خدمات و تعمیرگاه های مجاز تماس بگیرید.

انتخاب دوم این است که به فروشگاه های لوازم خانگی مراجعه کنید و یک مایکروفر جدید تر، به روز تر و با امکانات پیشرفته تر خریداری نمایید، اما کدامیک از این دو انتخاب مقرون به صرفه تر و منطقی تر می باشد؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

اینکه چه زمانی بهتر است از خدمات تعمیرات  استفاده شود و چه زمانی خرید یک مدل جدید از آن مناسب تر می باشد، بستگی به دیدگاه خود کاربر و استفاده کننده از دستگاه دارد. در برخی شرایط فرد نیازی به در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی نداشته و برایش مقدور است که مایکروفر دیگری را خریداری نماید اما صرف نظر از اینکه می تواند چنین هزینه ای را بپردازد یا خیر، باید بررسی کرد که میزان خرابی دستگاه در چه حد است و آیا قابل تعمیر می باشد و هزینه ی بهینه سازی و رفع مشکل آن به چه صورت است؟

بدیهی است که دستگاه ماکروفر نیز همانند سایر لوازم خانگی آشپزخانه ی منزل شما از قطعات داخلی مختلفی تشکیل شده است و هر یک از این قطعات ممکن است به دلایلی در اثر استفاده نادرست و یا استفاده ی بیش از حد، نوسانات برق و عوامل دیگر، دچار خرابی و نقص فنی بشوند. یکی از مواردی که به شما کمک خواهد کرد تا در زمان مواجه شدن با این مشکلات بتوانید راحت تر انتخاب کنید یا تصمیم بگیرید، این است که مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای مایکروفر منزل شما ایجاد شوند را بشناسید.

مایکروویو-مایکروفر

متداول ترین ایرادات احتمالی ماکروفر

1.خراب شدن درب دستگاه

همان طور که می دانید به دلیل امواج رادیویی ایجاد شده در این وسیله و اطمینان از ایمن بودن آن لازم است که شما درب دستگاه را به خوبی ببندید. در مواردی ممکن است به دلیل خراب شدن لولا ها درب مایکروفر به خوبی بسته نشود.

2.ایجاد دود و جرقه در حین پخته شدن غذا

یکی از مواردی بسیار زیاد اتفاق می افتد، ایجاد دود و جرقه زدن دستگاه در حین پخته شدن غذا ها می باشد که این مشکل ناشی از نقص فنی سیستم داخلی دستگاه است و پیشنهاد می شود در این هنگام سریعا دستگاه را خاموش نمایید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

3.کیفیت پایین پختن غذاها

اگر غذایی که داخل دستگاه مایکروفر قرار داده اید، به خوبی پخته نشده بود احتمالا مشکل از منبع تغذیه ی ماکروفر می باشد و یا میزان ولتاژ منبع تغذیه به درستی تنظیم نشده است.

  1. خرابی پنل آپشن های دستگاه

پنل این دستگاه در واقع بخشی است که از طریق آن شما می توانید تنظیمات لازم برای نحوه ی پخته شدن مواد غذایی را اعمال کنید. خرابی این پنل باعث می شود که عملا نتوان از دستگاه استفاده کرد و نیاز است برد و مدار های داخلی مربوط به این پنل بررسی و در صورت لزوم تعویض شوند. برای تشخیص و بررسی دقیق این مورد ضروری است تا با تعمیرکاران و کارشناسان مجرب تعمیرگاه مجاز دوو تک سرویس که در زمینه ی تعمیرات مایکروفر و سایر لوازم خانگی فعالیت دارد، تماس بگیرید و از خدمات سرویس در محل بهره مند شوید.

علاوه بر این موارد مشکلات زیادی ممکن است برای دستگاه ماکروفر خانه یا محل کار شما ایجاد شود، برای اینکه بدانید در زمان خرابی تعویض دستگاه بهتر است و یا تعمیر آن، به نکات زیر توجه داشته باشید:

تعمیر مایکروفر در منزل

1.اگر خرابی دستگاه شما مربوط به قطعه ای جزیی بود و هزینه ی تعویض آن قطعه مبلغی ناچیز باشد، بهتر است برای تعمیر دستگاه اقدام شود.

2.اگر نقص فنی ایجاد شده در ماکروفر مربوط به یکی از قطعات اصلی مانند موتور و یا سیستم داخلی آن باشد، پیشنهاد می شود که از تعمیر دستگاه خودداری کنید و با پرداخت هزینه ای بیشتر یک دستگاه جدید را خریداری نمایید؛ بنابراین کاری که شما باید انجام بدهید به این صورت است که ابتدا میزان خرابی مایکروفر را تشخیص دهید و همانطور که گفتیم برای این کار می توانید از متخصصان و تعمیرکاران ماهر تعمیرگاه مجاز دوو تک سرویس کمک و مشورت بگیرید.

Rate this post
برچسب ها :