اصول نگهداری از لوازم خانگی

آیا تا به حال به روش نگهداری از لوازم خانگی خود برای اینکه درست کار کند فکر کرده اید؟ اگر شما مثل هر خانم خانه داری به نگهداری از لوازم خانگی خود اهمیت می دهید ، ما اینجا برایتان تکالیفی را آورده ایم، درست است که با وجود گارانتی داشتن دستگاه نگرانی شما برای تعمیر لوازم خانگی کمتر می شود ولی بهتر است که مراقب دستگاه های برقی باشیم. در اینجا می خواهیم به شما چندین کاری که به طور روزانه برای نگهداری دستگاه ها باید انجام بدهید و جلوی هزینه گزاف تعمیرات را بگیرید آورده ایم.

لوازم خانگی

اصول نگهداری از ماشین ظرفشویی

داخل ماشین ظرفشویی اغلب باید خوب تمیز بشود . قسمت تخلیه را در پایین دستگاه کنترل کنید که هیچ نوع پسمانده غذایی آنجا نباشد و کف و اطراف در را با یک دستمال پاک کنید.شاید فکر کنید که یک ماشینی که کارش تمیز کردن است نیازی به تمیز شدن ندارد، ولی برای اینکه عمر ماشین ظرفشویی شما بیشتر بشود یک کاسه سرکه سفید روی طبقه بالا بگذارید و ماشین را روی دور شست و شوی کامل بگذارید به این شکل بوی ماشین ظرفشویی هم از بین می رود.

ماشین ظرفشویی

اصول نگهداری از ماشین لباسشویی و خشک کن

اگر می خواهید ماشین لباسشوییتان به بهترین نحو کار کند ، مجرای خروجی آن را با جاروبرقی هر سال تمیز کنید.پرزهای پنجره توری دار را با آب گرم و کمی شوینده پاک کنید.اینطوری هر نوع پرزی که از پارچه ها مانده باشد از بین می رود.نشتی از شلنگ ماشین لباسشویی یکی از بیشترین مشکلاتی است که به تعمیرگاه گزارش می شود ، مجراهای تامین آب را هر ساله کنترل کنید و هر سه سال یک بار تعویض نمایید. شاید فکر کنید دیگر حساسیت زیادی در نگهداری ماشین لباسشویی به خرج می دهید اگر بخواهید شلنگ ها ی ماشین لباسشویی را تعویض کنید ولی یک سوراخ نیم سانتی می تواند باعث بشود که به کل ماشین لباسشویی و کف آن آسیب برسد.

ماشین لباسشویی

اصول نگهداری از یخچال

پشت یخچال شما می تواند کثیف ترین قسمت خانه ی شما باشد. سیمکشی های پشت و زیر فریزرتان را جارو برقی کنید. کویل یا همان سیمپیچی های پشت یخچال می تواند گرمایی است که به خاطر سرد شدن داخل یخچال فریزر ایجاد می شود را آزاد کند. اگر در آن سیم پیچی ها کثیفی یا گرد و خاک زیاد باشد ، گرمای حاصله نمی تواند خوب خارج بشود . اگر این سیم پیچی های پشت یخچال کثیف باشد باعث فشار به موتور یخچال و کاهش عمر دستگاه می شود. علاوه بر اینکه یک نوع نگهداری از لوازم خانگی به حساب می آید، تمیز کردن پشت یخچال فریزر بر روی جریان هوا و کیفیت کارکرد یخچال تاثیر می گذارد.

یخچال فریزر و ساید بای ساید

اصول نگهداری سیستم های آبی

کنتور آب و سیستم گرمایشی را کنترل کنید. شیر فلکه آب و شلنگ های آب را که در  حیاط استفاده می کنید کنترل کنید که یخ نزده باشد یا خراب نباشد.سیستم های گرمایی هم لازم است که خوب نگهداری بشود تا هم کارکرد آن طولانی تر بشود و هم جلوی خرابی آن گرفته بشود . برای مثال آب داخل شوفاژ باید هر سال تخلیه بشود، تا خراب نشود. اگر نمی توانید اینکار را انجام بدهید مراکز تعمیراتی زیادی وجود دارد که با یک نرخ مناسب این کار را برایتان انجام می دهند.

اصول نگهداری سیستم های گرمایشی و سرمایشی

برای اینکه سیستم های گرمایشی و سرمایشی خوب کار کند ، نیاز به یک سرویس کاری دارید که بیاید و خارج دستگاه برای مثال کولر را تمیز کند و آن را راه اندازی کند. حتما فیلتر داخلی کولر را مرتبا تعویض نمایید. کندانسور کولر باید از هر نوع جرم و کثیفی ای پاک بشود. نه تنها این باعث کارایی و نگهداری بهتر لوازم خانگی می شود بلکه کمک می کند در مصرف برق هم صرفه جویی بشود.

شما عزیزان جهت تعمیرات لوازم خانگی خود در انواع برند از جمله تعمیرات لوازم خانگی دوو می توانید با تعمیرگاه دوو تک سرویس تماس حاصل فرمایید.

منبع: https://www.hscwarranty.com/home-care-advice/maintenance-and-tips

Rate this post