آیا از لوازم خانگی منزل خود به درستی استفاده می کنید؟

همه ی ما به دنبال کیفیت هستیم؛ یعنی اگر کالایی را خریداری می کنیم انتظار داریم که طول عمر بالایی داشته و سالیان سال بدون به وجود آمدن مشکلات و نقص های فنی و نیاز به استفاده از خدمات تعمیرات لوازم خانگی عملکرد ایده آل داشته باشد. حذف نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات در خصوص دستگاه های برقی مسئله ای نیست که کاملا امکان پذیر باشد؛ زیرا به هر حال به ازای بهره ای که از یک دستگاه می برید، باید در بازه های زمانی مختلف روش های مراقبتی و حفاظتی از آن ها را نیز به کار بگیرید. چنین موضوعاتی همواره یکی از دغدغه های افرادی می باشند که برای خرید لوازم خانگی به فروشگاه های معتبر مراجعه می کنند.

در این مقاله ی تخصصی به شما راهکار هایی را آموزش می دهیم تا با به کار گیری آن ها بتوانید تاثیر زیادی در افزایش طول عمر لوازم خانگی مصرفی خانه یا محل کار خود داشته باشید. به طور کلی برای اینکه بتوان طول عمر بالا و راندمان مناسب دستگاه های برقی را تضمین نمود؛ باید پارامتر های مختلفی را چه در هنگام خرید و چه در هنگام استفاده و نگهداری از محصول رعایت کرد. از جمله مهم ترین نکاتی که نیاز است یک مصرف کننده یا کاربر به آن ها توجه داشته باشد، عبارتند از:

لوازم خانگی

1.تحقیق و مقایسه برند های تولید کننده ی لوازم خانگی استاندارد

 زمانی که شما برای خرید به فروشگاه یا بازار مراجعه می کنید، باید از قبل در مورد برند های مختلف و کارخانه های سازنده ی لوازم خانگی اطلاعاتی داشته باشید و مدل هایی را که برای استفاده شما مناسب می باشند، شناسایی نموده و برند های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین محصول را خریداری کنید.

2.اطمینان از کیفیت قطعات استفاده شده در ساخت دستگاه ها

در گام دوم نیاز است که شما به موضوع کمی تخصصی تر نگاه کنید؛ به این صورت که قطعات به کار رفته در ساخت دستگاه مورد نظرتان را بررسی کرده و از کیفیت و تکنولوژی روز به کار برده شده در آن ها مطمئن شوید؛ زیرا در صورتی که در ساخت لوازم خانگی از قطعات و مواد با کیفیت استفاده نشده باشد، به مرور زمان مشکلات زیادی برای دستگاه ایجاد می شود که نیاز به خدمات تعمیرات را افزایش خواهد داد.

3.نگهداری درست از انواع لوازم خانگی برقی

مهم ترین پارامتری که برای افزایش طول عمردستگاه های برقی باید به آن توجه داشته باشید؛ نگهداری و استفاده ی درست از وسیله می باشد. اولین کاری که پس از خرید لوازم خانگی باید انجام بدهید؛ این است که مکان مناسبی را در آشپزخانه برای قرار گرفتن دستگاه انتخاب کنید. انتخاب محل مناسب برای قرار گرفتن آن، بستگی به نوع دستگاه دارد؛ برای مثال یخچال و فریزر را بهتر است در مکانی به دور از نور خورشید و وسایل گرمایشی قرار بدهید و به همین ترتیب برای نگهداری و استفاده ی اصولی و صحیح از هر وسیله ای نیاز است که موارد به خصوصی رعایت گردد. هر یک از لوازم خانگی برقی با توجه به ساختاری که دارند، باید در شرایط به خصوصی نگهداری و استفاده شود؛ بنابراین قبل از استفاده از دستگاه حتما دفترچه ی راهنمای محصول را مطالعه کنید

مهم ترین نکات برای نگهداری از لوازم خانگی و افزایش طول عمر و راندمان آن ها

1.در مواقعی که برق ساختمان نوسان دارد، بهتر است از روشن کردن لوازم خانگی خودداری کنید.

2.برای پیشگیری از آسیب های احتمالی که ممکن است نوسانات برق به دستگاه وارد نماید، پیشنهاد می شود که از محافظ الکترونیک لوازم خانگی استفاده کنید.

3.قطعاتی را که نیاز به تعویض ماهانه یا سالانه ی آن ها می باشد، به طور منظم چک کنید و در صورت نیاز برای تعویض آن ها اقدام نمایید.

4.در بازه های زمانی مشخص محفظه های داخلی و خارجی لوازم خانگی را با استفاده از مواد شوینده ی مناسب تمیز کرده و آلودگی های ایجاد شده را برطرف نمایید.

در آخر امیدواریم که این مقاله از تعمیرگاه لوازم خانگی دوو تک سرویس برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

Rate this post