چطوری یک ماشین لباسشویی را که نمی چرخد و خشک نمی کند را تعمیر کنیم؟

این مقاله شامل لباسشویی دوو و سایر برندها می باشد.اگر ماشین لباسشویی قدیمی یا جدید  شما نمی چرخد ما یکسری  نکات تعمیراتی را که خودتان از عهده آن بر می آیید را آورده ایم تا دوباره ماشین لباسشوییتان  مثل روز اول کار کند.

اولین کاری که باید با ماشین لباسشویی که نمی چرخد و خشک نمی کند ، بکنید ؛ این است که آن را  ریست کنید ( چه برای ماشین لباسشویی که از بالا باز می شود و چه ماشین لباسشویی که درب آن از جلو باز می شود) .  این کار را اول قبل از اینکه بخواهید قطعه ای را بردارید تا ببینید کنترل کامپیوتر کار می کند، باید انجام بدهید. برای اینکه ماشین لباسشوییتان را خودتان تعمیر کنید، باید کتابچه راهنمای سرویس و تعمیر ماشین لباسشوییتان را مطالعه کنید.

بعضی اوقات کامپیوتر کد های خطا را به موتور می فرستد ،آن هم به این دلیل است که:

خود ماژول کامپیوتر مشکل دارد

ناهماهنگی در عملکرد ماشین وجود دارد

مشکلات الکتریکی

برای اینکه ماشین لباسشویی را ریست کنید، با دقت ماشین لباسشویی را از برق بکشید و برای یک دقیقه آن را خاموش نگه دارید. بعداز 1 دقیقه ، دوباره آن را به برق بزنید. مرحله بعد اینکه، در  ماشین لباسشویی را 6 دفعه طی بازه زمانی 12 ثانیه باز و بسته کنید تا سیگنال “ریست” به تمامی قطعات بر گردد.( این یک  راهحل تعمیراتی برای تعمیر  لوازم خانگی است – و تقریبا روی تمامی ماشین های لباسشویی کار می کند). همین که ریست را انجام دادید ، ماشین لباسشویی را با یک تکه لباس یا بدون هیچ لباسی روی دور شست و شو بگذارید. ببینید که ماشین لباسشویی بعد از این مراحل مثل همیشه کار می کند ؟ اگر ماشینتان درست کار کرد به این معناست که درست ریست شده و مشکل حل شده. اگر نه تکنیک های  عیب یابی زیر را دنبال کنید.

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی دوو

اگر این کار مشکل  را حل نکرد، می تواند مشکل از چفت در  باشد. ماشین لباسشویی هایی که درشان از بالا باز می شود ، و چفت درب آن معیوب است، نمی چرخد. حتی در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی ممکن است تکان  بخورد ولی نمی چرخد.برای اینکه به درساتی این مشکل را حل کنید باید چفت درب را بردارید.( چفت درب داخل ماشین لباسشویی نزدیک قاب در است). روند برداشتن چفت در مدل های مختلف ماشین لباسشویی متفاوت است.

به یاد داشته  باشید که ماشین لباسشویی را قبل از هر گونه تست و تعمیر از برق بکشید. همین که چفت را جدا کردید ، سیم هایی که به آن چسبیده اند را با یک مولتی متر چک کنید. بعد نوبت به چک کردن خود چفت در است ، اگر چفت بسته باشد کلید آن باید اتصال داشته باشد و وقتی درب باز است نباید هیچ گونه اتصالی برقرار باشد این کار را با فشردن کلید روی چفت در چک کنید.

دومین چیزی  که خیلی معمول و مشکل زا است “کنترل سطح آب / کلید فشار ” است. این هم معمولا یکی از قسمت های آسیب پذیر است ، وقتی  که ماشین لباسشویی آب را به بیرون پمپاژ می کند ولی نمی چرخد یا اینکه آب لب ریز می شود از ماشین. شما خودتان با باز کردن 4 تا پیچی که پنل را در جای خودش نگه می دارد ، می توانید این مشکل  را حل کنید.وقتی پنل را باز کردید شما شیر کنترل سطح آب را می بینیدبه لوله پلاستیکی کوچکی که به آن چسبیده نگاه کنید. شلنگ پلاستیکی متصل به کلید کنترل سطح آب را بکنید و در آن بدمید. اگر این لوله با پسماندههای صابونی مسدود شده بود، می توانید با سرکه آن راشست و شو بدهید تاصابون  ها از داخل آن بیرون بیایند.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند ماشین لباسشویی از جمله تعمیرات ماشین لباسشویی دوو خود با تعمیرگاه دوو تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات دوو تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://removeandreplace.com/2013/05/13/washing-machine-or-washer-dryer-is-not-spinning-draining-how-to-fix/

2/5 - (4 امتیاز)
برچسب ها : ,